maandag 1 oktober 2012

Musing Mondays #3


Musing Mondays is een wekelijks terugkerend thema, gehost door MizB op Should Be Reading. Elke week krijgen we een boekgerelateerde vraag, die we zo eerlijk mogelijk zullen beantwoorden. 

De vraag van deze week is: What distracts you when you really "should be reading"?

Vaak is het bij mij juist andersom. Als ik aan mijn huiswerk moet, laat ik me al snel afleiden door het boek wat ik op dat moment aan het lezen ben. Ik heb een ijzeren concentratie, dus als ik lees ben ik haast niet af te leiden en kan ik me helemaal afsluiten van mijn omgeving. 

Het enige waar ik mijn boek wel even voor weg wil leggen, is een nieuwe aflevering van een serie die ik volg of een leuk uitstapje met mijn vriend of met vrienden. Het ligt er ook een beetje aan hoe spannend het boek is. Een spannend boek lees ik het liefst in een keer uit, terwijl ik een boek wat me niet ligt vaak met meer pauzes tussendoor lees.

Wat leidt jullie af als je een boek aan het lezen bent?

Photobucket

8 opmerkingen:

  1. Ik wordt vaak afgeleid door andere mensen terwijl ik aan het lezen ben, iemand die tegen me begint te praten terwijl ik aan het lezen ben. En ik kan niet lezen als er ergens een tv in de buurt aanstaat, ik wordt echt heel snel afgeleid door een tv (en dat terwijl ik de tv echt niet interessant vind).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door pratende mensen word ik ook wel snel afgeleid, of berichten op mijn telefoon. Van de tv heb ik niet zo'n last. Heb je wel tv-series die je graag kijkt?

      Verwijderen

Reacties vinden wij erg leuk! We proberen er dan ook altijd op te reageren.