vrijdag 21 september 2012

Recensie: Dash & Lily's Book of Dares

Dash & Lily's Book of DaresTitel:Dash & Lily's Book of Dares
Auteur: Rachel Cohn en David Levithan
Genre: Romantisch, Chick Lit, Young Adult
Format: E-book, Netgalley
Publicatie datum: 26 oktober 2010
Talen: Engels, Duits, Spaans, Zweeds, 

Samenvatting van Goodreads:

“I’ve left some clues for you.
If you want them, turn the page.
If you don’t, put the book back on the shelf, please.”


Lily has left a red notebook full of challenges on a favorite bookstore shelf, waiting for just the right guy to come along and accept its dares. But is Dash that right guy? Or are Dash and Lily only destined to trade dares, dreams, and desires in the notebook they pass back and forth at locations across New York? Could their in-person selves possibly connect as well as their notebook versions? Or will they be a comic mismatch of disastrous proportions?


Wie kent Nick and Norah's Infinite Playlist? Bijna iedereen heeft er wel van gehoord. Dat boek is verfilmd in een enorm vette film. Van de schrijvers nu weer een nieuw avontuur; Dash en Lily!

Dash is je typische tienerjongen: dwars, sarcastisch, soms wat negatief en humoristisch met stiekem een klein gouden hartje. Wanneer hij zijn favoriete boekenwinkel binnenkomt en wat rondsnuffelt, vind hij een rood notitieboekje met een uitdaging erin. Dit boekje zal zijn leven veranderen! Het boekje ziet heel Londen terwijl Lily en Dash elkaar gekke dingen laten doen maar ook de serieuze dingen in het leven bespreken. Ze communiceren via dit rode notitieboekje, misschien is het slimmer om het daarbij te laten... je weet nooit hoe het klikt als je elkaar opeens in het echt ziet...

Een super schattig en opgewekt, leuk boek. Je wisselt steeds af tussen Dash en Lily, dit omdat ze om de beurt het boekje hebben! Het begint enorm grappig met Dash die loopt te zeuren over hoe vervelend Londen in de kerst en hoe erg hij kerst vindt. Wanneer we naar Lily gaan blijkt zij enorm fan te zijn van kerst, allemaal vrijwillige dingen doet en het haar favoriete tijd van het jaar is. Een wereld van verschil! Het boek is super humoristisch maar met een serieuze laag. Het is niet alleen lachen, gieren, brullen... want waarom heeft Dash zo'n hekel aan kerst? En waarom heeft Lily zo weinig vrienden? 

Ik vind de schrijfstijl soms wat verwarrend, maar het heeft ook wel weer zo zijn charme. Ze gebruiken soms vrij 'Engelse' woorden waar ik soms even over na moest denken. Doordat het soms in briefvorm geschreven wordt dwaalde ik hier en daar een beetje af. Wel is het een originele manier van schrijven, het zorgt ervoor dat je Dash en Lily beide goed leert kennen en met ze mee gaat leven, je wilt gewoon dat het tussen die twee wat wordt!

Beoordeling:
1.       Cover   4/5 
De cover is voor mij aantrekkelijk. Lekker druk, warme kleuren en hip.  Ook voel je Londen erin terug.
2.      Verhaal    4/5
Het verhaal is aantrekkelijk, aanstekelijk en zeer verslavend. Het is niet super origineel, maar de echtheid in de gevoelens van de karakters maakt het ijzersterk. Het is geen romantisch flut verhaaltje, de gevoelens en gedachten voelen enorm echt aan. 
3.      Personages   4/5
Lily en Dash zijn leuke types met echt een eigen karakter. De leukste karakters vond ik misschien wel een aantal van hun vrienden en familie! Daar zitten lachwekkende en geinige typetjes tussen.
4.      Wereld  4/5
Samen met Lily en Dash kom je op verschillende plekken in Londen, wat ik erg leuk vond! Je ziet Londen door hun ogen, twee heel verschillende manieren van kijken wat het boeiend maakt.
5.      Schrijfstijl   4/5
Hoewel ik de schrijfstijl soms wat verwarrend vond kon ik er wel wat mee. Ik vond het een warme en gezellige manier van een verhaal verstellen.

Dat geeft dit boek een beoordeling van 4/5 punten!

Koop hier!
Engels: Bol, Bookdepository, Amazon

Zo, ik heb zin om Nick and Norah's infinite Playlist te gaan kijken! Fijn weekend allemaal!


2 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit van dit boek gehoord, maar het klinkt als een leuk verhaal! Ik ga zeker dit boek aan mijn to-read list toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vinden wij erg leuk! We proberen er dan ook altijd op te reageren.