zondag 16 december 2012

Recensie: Pure (Covenant #2) - Jennifer L. Armentrout

Pure (Covenant, #2)Titel: Pure (Covenant #2)
Auteur: Jennifer L. Armentrout
Genre: Young Adult, Paranormaal, Bovennatuurlijk
Format: Paperback, gekocht via Bookdepository
Publicatie datum: 3 april 2012
Talen: Engels, Spaans en Turks

Samenvatting van Goodreads:

There is need. And then there is Fate...

Being destined to become some kind of supernatural electrical outlet isn't exactly awesome--especially when Alexandria's "other half" is everywhere she goes. Seth's in her training room, outside her classes, and keeps showing up in her bedroom--so not cool. Their connection does have some benefits, like staving off her nightmares of the tragic showdown with her mother, but it has no effect on what Alex feels for the forbidden, pure-blooded Aiden. Or what he will do--and sacrifice--for her.

When daimons infiltrate the Covenants and attack students, the gods send furies--lesser gods determined to eradicate any threat to the Covenants and to the gods, and that includes the Apollyon and Alex. And if that and hordes of aether-sucking monsters didn't blow bad enough, a mysterious threat seems willing to do anything to neutralize Seth, even if that means forcing Alex into servitude or killing her.

When the gods are involved, some decisions can never, ever be undone.


In mijn recensie over Half-Blood kun je lezen dat ik het eerste boek van de Covenant serie geweldig vond (recensie Half-Blood). Het is dan ook geen geheim dat ik helemaal lyrisch ben over deze serie. Jennifer L. Armentrout weet een fantastische wereld te scheppen, waar je helemaal in opgaat. Terwijl ik Pure aan het lezen was, was ik ook echt even in de wereld van Alex, Aiden en Seth.

Pure gaat verder waar Half-Blood stopt. Alex mag doorgaan met haar opleiding, omdat ze dankzij Aiden weer op hetzelfde niveau als haar klasgenoten is. Ze gaat door met haar trainingen met Aiden en moet daarnaast ook trainingen met Seth, de eerste Apollyon, volgen. Helaas is het niet allemaal eind goed, al goed, want er gebeuren weer heel veel nare dingen in dit boek. Alex' gevoelens voor Aiden groeien en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Ook zitten de daimons niet stil, en vinden er steeds meer aanvallen plaats.

Door de gebeurtenissen in het vorige boek, moet Alex naar New York om bij de raad van ministers te verklaren wat er allemaal is voorgevallen. Tijdens haar verblijf, wordt heel goed duidelijk dat een aantal mensen niet wil dat zij de tweede Apollyon wordt. Ik kan niet teveel verraden, maar het verhaal is erg spannend en roept veel vragen op, waardoor je door wilt blijven lezen.

In Pure neemt Aiden wat meer afstand van Alex, terwijl Seth en Alex meer naar elkaar toe groeien. Seth laat een andere kant van zichzelf zien dan in het eerste boek, waardoor hij al snel mijn favoriete personage werd. Met een hoofdpersonage zoals Alex, kan het boek ook nooit saai worden. Ook in dit boek is Alex weer lekker impulsief, wat de nodige humor en actie met zich meebrengt.

De gebeurtenissen in New York geven meer informatie over de machtsverhoudingen. Ik vond het interessant om hier meer te weten over te komen en ik vroeg me af wie, welke motieven had. Het einde van het boek was weer erg spannend en gaat veel consequenties hebben voor het vervolg. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren.


Beoordeling:
1.       Cover   5/5
 De cover is prachtig vormgegeven en ik vind het super dat de boekcovers allemaal hetzelfde thema hebben, maar er toch zo verschillend uitzien. 
2.      Verhaal    4/5
Het verhaal was erg spannend en riep veel vragen op. Er werd meer informatie gegeven over bepaalde personages en de macht die zij hebben. Het einde was erg spannend en ik ben erg benieuwd naar de consequenties.
3.      Personages   4/5
Ik vond het leuk dat er in het boek meer aandacht aan Seth werd besteed. In Pure kom je een stuk meer over hem te weten en zie je ook zijn goede kant. In dit boek was hij mijn favoriete personage. Ik vond het jammer dat Aiden meer op de achtergrond bleef en ik hoop dat hij in het volgende boek wat meer van zichzelf laat zien. 
4.      Wereld   5/5
Het was leuk om wat meer te weten te komen over de wereld en hoe het eraan toe gaat in een andere Covenant. De plaatsen waar Alex naartoe gaat en de gewoonten en gebruiken worden goed beschreven.
5.      Schrijfstijl   5/5
De schrijfstijl in dit boek is geweldig. Er is veel humor in de dialogen verwerkt en situaties en personages worden enorm goed beschreven. Jennifer weet de lezer te raken en in het verhaal te trekken. 


Ik geef Pure een beoordeling van 5 punten!

Dit boek is onder andere hier te koop:

Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties vinden wij erg leuk! We proberen er dan ook altijd op te reageren.